Search Engine Advertising (SEA)

Vaak zie je bij een zoekresultaat in Google als eerste een advertentie staan. Dit betekent dat het bedrijf dat bovenaan verschijnt voor deze positie betaalt. Dit bedrijf maakt gebruik van Search Engine Advertising (SEA), oftewel zoekmachineadvertenties. Deze manier van online adverteren doe je onder andere met Google Ads of Bing Ads.

Let op: dit is een ander hulpmiddel dan Search Engine Optimization (SEO), waarbij jouw product of service bovenaan een zoekopdracht in Google of andere zoekmachines komt. Het verschil is adverteren, even kort door de bocht gezegd.

Zo werkt Search Engine Advertising

Bij het maken van een online advertentie (campagne) is het belangrijk de juiste aspecten, doelgroep, zoekwoorden, regio, apparaten, etc. aan te geven. Sluit ook bepaalde zoekwoorden uit, doe aan A/B-testing en werk met landingspagina's. Zo haal je het hoogste resultaat uit jouw betaalde zoekopdracht.

Heb je alles goed ingericht en weet je precies wat je graag wilt bereiken, dan heb je een mooie start om op verder te bouwen.

Vind je dat veel te ingewikkeld en heb je hulp nodig bij je SEA, dan helpt Baljet & Tekst jou graag met je business.

Hoe zet Baljet & Tekst SEA in?

Als we samen hebben afgesproken hoeveel geld je wilt spenderen voor je campagne, ga ik voor je aan de slag. We maken samen een lijst van zoekwoorden. Wij kijken of zoekwoorden conversies opleveren en breiden eventueel de zoekwoorden uit.

Online adverteren werkt op basis van een veiling, waarbij je kan bieden. Dat is een spel tussen kosten en positie. En ook tussentijds blijf ik zoekwoorden checken. Maar ook check ik continu de uitsluitingszoekwoorden en de kosten! Zo kan het zijn dat je klant jou in de see-fase (awareness) wel goed op een zoekwoord vindt. Alleen converteert je klant vervolgens niet in de think-fase. Wij horen je denken: 'Think-fase? Wat is dat?' Dit is de fase waarin de klant serieus een product/dienst aan wil schaffen. (De diverse fases waarin jouw klant zich bevindt, beschrijf ik mijn pagina over conversie-optimalisatie.)

Hoe krijg je een klant warm voor de think-fase?

Je zou bijvoorbeeld een landingspagina kunnen inzetten met net even wat meer informatie. Precies die info waar je klant naar op zoek is. Daarbij kijk ik ook naar de laadsnelheid van de pagina voor zowel mobiel als desktop. Ook kijk ik wat jouw concurrent doet als die advertentie hoger in Google verschijnt.

Vaak is het verstandig om naast SEA ook Search Engine Optimization (SEO) in te zetten voor je vindbaarheid op de langere termijn.

Mail mij vandaag nog voor vrijblijvende informatie. Wij adivseren jou graag.