Contentcreatie
Met de juiste contentcreatie zorg je dat je jouw klanten aan je bindt. Bijvoorbeeld door blogs in te zetten, nieuwsbrieven, whitepapers en zelfs podcasts of video's in te zetten.
Daarbij is het belangrijk dat de middelen die je inzet verbinden en elkaar versterken. De content die je gebruikt is bij voorkeur leuk, nuttig en bruikbaar voor jouw klanten.
Dat klinkt best simpel...
Ja. Dat vind ik ook. Maar ja, er is altijd een addertje!
Om een voorbeeld te geven van een keuze die je kan maken. Zo kan je kiezen voor content die bij voorkeur niet direct gaat over jouw product of dienst. Bijvoorbeeld je hebt een restaurant dat oesters op het menu heeft staan. Dan kan je een blog schrijven of een YouTube filmpje uploaden over hoe je een oester opent. Dat is content die veel verder gaat dan alleen voor jouw gasten.
Dergelijke content is ook voor andere websites interessant om naar te linken. Dat maakt jouw website nog interessanter. Hoe meer externe links, hoe beter! En als daar nog eens een Domein Autoriteit tussen zit (een site die veel bezoekers trekt), is dat nog aantrekkelijker voor jouw site! Op die manier word je misschien zelf ook een Domein Autoriteit.
Contentcreatie op lange termijn
Bij contentcreatie kijk je ook naar content die blijvend is. Zo investeer je in informatie die jouw website interessant maakt en houdt. Hierbij houd je wel altijd jouw doel voor ogen, net als de klantreis en de fase waarin de klant zich bevindt. Zie conversie-optimalisatie voor het nut daarvan.
Baljet & Tekst helpt je bij jouw contentcreatie. Mail mij vandaag nog voor vrijblijvende informatie.