Google Mijn Bedrijf

Tekstschrijven. Ik houd ervan! Ondanks het belang van de Core Web Vitals, die begin dit jaar werden aangekondigd, blijven SEO-teksten belangrijk voor de zoekmachines van Google. Maar SEO omvat nog meer.

Laatst belde een klant mij in paniek, omdat zijn concurrent met een rechtszaak dreigde. Wat bleek: zijn Google Mijn Bedrijf kwam iedere keer bij de concurrent naar boven. Die concurrent werd de hele dag door gebeld! Niets mis mee, zal je denken. Nou, nee. Niet als je opleidingen verzorgt voor academici en je wordt alleen maar door MBO'ers gebeld. Voor beide partijen is dat niet fijn. Binnen no time had ik zijn probleem opgelost. En wat ik hem al voorspelde, gebeurde ook: zijn bezoekersaantallen gingen als een speer omhoog! En dat brengt mij op het onderdeel 'tekstschrijven'.

Want het is een misvatting om te denken dat SEO (Search Engine Optimization) puur een kwestie is van teksten optimaliseren. Natuurlijk is tekstschrijven een belangrijk onderdeel, maar de techniek eronder is net zo belangrijk. Zo is een Google Mijn Bedrijf account een essentieel onderdeel voor jouw SEO-strategie.

  • Het allergrootste voordeel is dat je hoger in de zoekresultaten verschijnt. Google is immers een autoriteit die in een link naar jouw bedrijf verwijst.
  • Een ander voordeel is dat jouw bedrijf verschijnt op Google Maps.
  • Ook krijgen klanten rechts van de zoekresultaten direct specifieke gegevens van jouw bedrijf te zien. Alles in één oogopslag.
  • En, last but not least, je hebt een krachtige tool in handen om reviews over jouw bedrijf te beheren en erop te reageren!

Direct aan de slag dus met jouw Google Mijn Bedrijf account!